Online movies: Dragonrage

16.03.2007.

Ekskluzivna (Internet) premijera filma "Dragonrage"!!!

Predgovor

Prije nekoliko mjeseci sam vam među najavama filmova predstavio i svoj debitantski projekt, film "Dragonrage". Neki se toga vjerojatno i sjećaju, a neki za to vjerojatno čuju po prvi puta. Pošto je taj tekst na mom blogu nedostupan zbog tehničkih problema (kao u ostalom i većina drugih starijih tekstova), svi oni koji ga nisu pročitali, a preporučam da to ponovno prije gledanja spomenutog uratka učine i oni koji ga jesu pročitali, mogu to učiniti ovdje, na forumu HorrorHR bloga. A nakon što (ponovno) pročitate taj tekst, prepustite se užitku gledanja spomenutog filma (hehe), te bi mi bilo iznimno drago kad bih na kraju čuo vaša mišljenja. Dakle prokomentirajte ga, ocijenite, pohvalite, popljujte, izkritizirajte, ali molim vas, budite iskreni, ako vam je nešto dobro, onda kažite da je dobro, ako vam je nešto loše, onda slobodno i iskreni kažite da je loše. Ja znam da nisam snimio remek-djelo, zapravo moja namjera je bila snimiti tipični B film kakve danas snimaju npr. Dolph Lundgren ili Jean Claude Van Damme, dakle film nabijen akcijom u kojem je manje više sve tehnički solidno odrađeno i sve vizualno pristojno izgleda, te je namijenjen prvenstveno zabavi i ne treba ga se shvaćati za ozbiljno. S druge strane, nije mi bila namjera niti snimiti trash film kao što je to npr. "Bore Lee: U kandžama velegrada", tj. film koji namjerno izgleda kao sranje, iako u nekim momentima i "Dragonrage" izgleda tako. No to je tako zbog novčanih ili tehničkih (ne)mogućnosti te mog (ne)iskustva, ali nipošto namjerno. Danas bih naravno mnogo toga napravio na drugačiji i bolji način, te vidim u njemu mnoštvo grešaka koje me jednostavno bodu u oči, a siguran sam da ćete ih i vi primijetiti, no tada kada se film snimao jednostavno nisam znao, a ni mogao bolje, te ću se time baviti drugi puta u nekim narednim projektima. Unaprijed se ispričavam i zbog malo lošije kvalitete slike, ali to je zbog kompresije koja je bila nužda da bi film mogao staviti na Internet. Također, preporučam vam da drugi dio teksta koji je svojevrsni "making of", pročitate tek nakon što pogledate film, kako si ne biste pokvarili gledanje. A sada...uživajte u filmu...(nadam se da hoćete)...

Image Hosted by ImageShack.us

Film



Making of

Nakon što ste pretpostavljam pogledali film (a možda i niste), malo ću vam ukratko objasniti kako su neke stvari u filmu napravljene, prvenstveno specijalni efekti, pošto su oni glavna okosnica filma i bez njih ga zapravo ne bi niti bilo. Dakle, kao što sam već bio spomenuo u najavi, film ima sveukupno preko 700 kadrova, možda čak i 1000, nisam siguran, probao sam ih jednom izbrojiti, ali nisam uspio. Uglavnom od tih 700-1000 kadrova preko 50-ak ih sadrži specijalne efekte, bilo da se radi o dodavanju pucnjeva iz pištolja, krvi koja prska, eksplozijama i sl. stvarima, bez da tu uračunam uvodnu i odjavnu špicu, koje su također napravljene uz pomoć efekata. Najteža i vizualno najzahtjevnija i najatraktivnija scena u filmu je svakako eksplozija automobila u podzemnoj garaži u Kaptol Centru. Ta kompletna sekvenca je snimljena ispred zelenog platna, pošto nismo imali dozvolu za snimanje na pravoj lokaciji. Prvotna zamisao je bila snimiti to na nekoj sličnoj lokaciji, pa bi se naknadno u live snimku ubacio automobil i eksplozija istoga. Ali kada to nisam uspio, odlučeno je da se sve snimi ispred zelenog platna te da se cijeli set naknadno napravi uz pomoć računala. Zanimljivo je to što je ta sekvenca snimljena gotovo godinu dana nakon što je snimanje bilo završeno, te je cijeli film tada već bio izmontiran i jedino je ta sekvenca još falila, te se čekalo još samo na to da film bude kompletiran. No na kraju se savršeno uklopila u cjelinu. Inače, sekvenca je snimljena ispred improviziranog green screena, koji je zapravo napravljen od nekih 6-7 velikih zelenih papira koji su zalijepljeni na zid jedna do drugoga, u jednoj predavaonici na mom faxu. Najteži dio tog snimanja je zapravo bilo ljepljenje tih papira na zid, jer se ni jedan nije smio zgužvati, jer bi to zadavalo probleme kod izrezivanja glumca sa zelene pozadine. Kako je izgledalo samo snimanje, možete pogledati u sljedećem clipu. Na žalost, nema zvuka, pa ne možete čuti upute koje sam davao glumcu koji glumi u toj sekvenci, ali mislim da ćete i po samoj snimci bez zvuka ćete primijetiti da je bilo zabavno na snimanju.

Green Screen Footage



Nakon što smo snimili materijal, sve smo prebacili u kompjutor, gdje se je pristupilo obradi tog materijal, tj. izrezivanju glumca sa zelene pozadine i ubacivanju lažne pozadine, tj. podzemne garaže u kojoj se odvija ta sekvenca. To je bilo dosta problematično iskustvo Darka Vučenika koji je zaslužan za sve specijalne efekte u filmu, jer iako na sreću zeleni papiri nisu bili zgužvani, sjene koje su se stvorile na njima su zadavale probleme kod izrezivanja. No na kraju je ipak nekako uspio uspješno napraviti sasvim zadovoljavajući posao s obzirom na kvalitetu green screena i na naše skromne mogućnosti. Evo vam i nekoliko fotografija na kojima možete vidjeti usporedbu originalne green screen snimke i finalne snimke iz filma.

Green Screeen/Final footage usporedbe




Ono po čemu je ta scena još bila iznimno zahtjevna za napraviti, osim izrezivanja zelenog platna, je bilo i to što je eksplozija trebala u filmu odbaciti čovjeka o zid. A to je sa našim skromnim mogućnostima i gotovo nikakvim budžetom bilo nemoguće za izvesti u stvarnosti, jer niti smo ilai auto koji bi mogli diči u zrak, niti smo imali lokaciju gdje bi to mogli napraviti, niti smo imali profesionalnog kaskadera/stuntmana koji bi to vjerojatno bez problema izveo. Stoga smo se odlučili koristiti tkz. 3D stuntman. Iako sam to već spomenuo u najavi, mislim da nije na odmet da ponovim što je to 3D stuntman i kako "funkcionira. Dakle, 3D Stuntman se u posljednjih par godina naveliko koristi u Hollywoodskom filmu, te su ga koristili u filmovima poput "Matrix Reloaded", "Matrix Revolution", "Hellboy", "Blade 2", "Spider-man 1", "Spider-man 2", "King Kong" i u još mnogo drugih. Za one koji možda ne znaju što je to 3D stuntman, evo kratko objašnjenje. 3D stuntman je trodimenzionalan kompjutorski model nekog glumca, tj. njegov kompjutorski kaskader koji zamjenjuje tog glumca u nekim opasnim scenama, koje su preopasne za izvesti čak i za pravog kaskadera/stuntmena. U našem filmu je to bila eksplozija auta. Scena je zahtijevala da glumac stoji pokraj auta koji eksplodira, i da ta eksplozija raznese, tj. odbije o zid. E sad, da bi dobili 3D model nekog glumca, potrebno je tog glumca skenirati u velikom 3D skeneru. I to se tako obično radi u profesionalnim produkcijama, gdje se obično skenira gl. glumac u kostimu kojeg nosi u filmu, i automatski imate njegom 3D lik u kompu. No kako mi nismo imali takav skener, koji BTW košta i preko 100 tisuće $, morali smo pribjeći malo jeftinijem pristupu. Tako smo prvo poslikali glumca prema kojem se je radio 3D stuntman iz svih mogućih kutova, i sve moguće detalje sa običnim digitalnim fotićem. To vam je izgledalo od prilike ovako...

Fotografije za 3D model





Kada je to bilo gotovo, slike su se prebacile u kompjutor, te se pristupilo izradi 3D modela u programu 3D Studio Max prema tim fotografijama, kako bi model naravno bio što sličniji glumcu. Što vam je izgledalo od prilike ovako...

Izrada 3D stuntama


Nakon što je model bio gotov, pristupilo se izradi tkz. mapa koje se "lijepe" na model. Mape se obično rade od fotografija onih stvari na koje ih i lijepite, u ovom slučaju našeg glumca. Da bi ste točno znali o čemu se tu radi, pogledajte nekoliko primjera...

Mape za 3D stuntmana


Nakon što je i to bilo gotovo, naš 3D stuntman je bio spreman za akciju. Kako to točno izgleda u finalnoj verziji, imali ste prilike pogledati u filmu. No evo vam ovdje nekoliko fotografija da se podsjetite.



CGI Testovi

Prije nego što se je uopće pristupilo snimanju pojedinih scena koje su zahtijevale naknadnu grafičku obradu, bilo je potrebno sve važnije i zahtjevnije sekvnece detaljno isplanirati unaprijed. Tako su se za gotovo sve veće CGI sekvence prethodno radili probni testovi, da vidimo kako one u grubo izgledaju, te da li je potrebno nešto mijenjati, kako ne bi bilo nikakvih problema kada se bude radila finalna verzija. To se u profesionalnim produkcijama zove predvizualizacija ili previz, te je to uobičajena stvar u svim većim i skupljim hollywoodskim filmovima koji vizualno zahtijevani (čitajte imaju mnoštvo specijalnih efekata). U narednih nekoliko clipova možete vidjeti usporedbe test verzija i finalnih verzija pojedinih kadrova. A to uključuje uvodnu špicu, scenu u podzemnoj garaži i eksploziju na kraju filma. Tri scene koje su zahtijevale najviše planiranja, a posebice ova druga, u podzemnoj garaži o kojoj sam već pričao. Pogledajte kako je to izgledalo...

CGI Test 1


CGI Test 2


CGI Test 3


Storyboardovi

Također, odmah nakon što sam bio pročitao scenarij, prije nego što sam pristupio snimanju kompletnog filma, nacrtao sam si za pojedine scene storyboardove. Za one koji ne znaju što je to storyboard, to vam je u kratko film u obliku stripa, gdje vi u biti režirate svoj film na papiru. Dakle, sve kutove i pokrete kamera, tj. kadrove prije snimanja nacrtate na papiru onako kako ste ih zamisli u glavi da vidite kako to izgleda i da vidite li bi neki drugačiji kadar bio bolji, tako da kad počnete snimati ne razmišljate previše i nepotrebno iz kojeg je kuta najbolje da snimite pojedinu sekvencu jer vam to nepotrebno oduzima dragocjeno vrijeme, a u profesionalnim produkcijama i novac. Naravno, neke stvari su se improvizirale i na samom setu, no jedan veći dio filma je snimljen prema storyboardovima koji su prethodno napravljeni. Ovdje sam vam priložio tri storyborda. Storyboard za početak filma kada gl. lik prepričava šta mu se dogodilo i jedan dio tih događaja vidimo u fashbackovima, zatim storyboard za scenu na terasi kada glavni negativac broji novce na terasi na što ga njegova dragana prekida, te storyboard za sekvencu u parku, gdje se gl. negativac nalazi sa dvojicom pokvarenih policajaca.

Alternativni početak
Ovaj alternativni početak se razlikuje od onoga iz filma po tome što je malo duži i kompleksniji za napraviti. Naime iz finalne vezije su izbačeni kadrovi panorame grada, zatim jedan dugačak kadar kada kamera ide po stepenicama, ulazi kroz špijunku na vratima u stan, ulazi u sobu gdje za stolom okrenut leđima sjedi gl. junak, okreče se oko njega dolazi mu do očiju i udaljava se od njega te nam napokon otkriva njegovo lice. Kada se pristupilo snimanju tog kadra, ispostavilo se da je prekompliciran za napraviti pa se odustalo od tog dugačkoga uvodonog kadra, te su snimljeni samo neki njegovi dijelovi, dok je sve ostalo od tog dijela manje više isto.




Scena na terasi
Ovaj kadar se zapravo niti ne razlikuje od onoga finalnoga iz filma, osima što je finalna verzija malo drugačije izmontirana, te tamo možete vidjeti kadar u kadru, što u storyboradu nije bilo zamišljeno, već mi je palo na pamet naknadno, tijekom montaže.



Scena u parku
Ista stvar je i kod ove sekvence. Ona se uopće ne razlikuje od finalne verzije te je sve snimljeno točno po storyboardu, jedino što je u finalu malo drugačije izmontirano, te u toj sekvenci također imamo kadar u kadru, tj. tkz. split screen.




The End

I eto, to bi bilo to. Materijala koji se tiče same izrade ovog filma ima još, no ja ga nisam uspio pronaći, a u ostalom, bolje da neke stvari ostanu tajnom hehe. Ako imate bilo kakvih pitanja, slobodno pitajte, ja ću vam drage volje odgovoriti. Nadam se da vam se film svidio, i još jednom vas molim za vaša mišljenja. Da se izjasnite da li vam se svidio, da li vam je bio loš, što vam valja, što vam ne valja u njemu, da ga ocijenite (bilo na Gogle videou ili na imdb-u), da ga pohvalite, da ga popljujete, što vam drago, ali nek bude iskreno. Također se nadam, da su vam informacije o izradi filma bila poučne i zanimljive, te da i vas možda potaknu da se odlučite i sami snimiti neki film.

By Dragonrage

<< Arhiva >>

0